موضوع تحقیق چالش كيفيت
آموزش عالي در ايران است که در 39 صفحه و در قالب ورد نوشته شده است و این مقالة
حاضر به روش تحليل تاريخي - اسنادي و با
رويكرد انتقادي به بررسي فعاليتهايي ميپردازد كه در طي نزديك به صد سال گذشته در آموزش عالي و
دانشگاه ايراني، در ارتباط با ارزشيابي كيفيت صورت گرفته است. هدف مقاله، كمك به
فراهم شدن شناخت تحليلي نسبت به اين پرسش است كه چرا دانشگاه و آموزش عالي ايران
نتوانسته است ساختارهايي درونزا و كارآمد براي رصد كردن كيفيت خود ايجاد بكند و
نظام مطلوبي از تضمين كيفيت مستقر بسازد و چالشهاي اصلي آن در اين مسير چه بوده
است